XXImo Mobility

XXImo Mobility

In 2011 viel het kwartje bij Patrick Bunnik. Destijds kreeg hij de vraag of leaserijders hun tankkaart ook konden gebruiken voor treinreizen – gewoon met één pas en één factuur. Die vraag was een openbaring, waaruit XXImo Mobility ontstond. Fast-forward naar 2022. Die ene pas heeft nu een haast oneindige reeks mobiliteitstoepassingen waarvan 150.000 gebruikers dankbaar gebruikmaken. Om al die functies overzichtelijk te maken, ontwikkelde Laméco een nieuwe site.

De vraag

Ontwikkel een nieuwe website die gebruiksvriendelijk en logisch ingedeeld is voor onze diverse gebruikersgroepen. Ook moet de site snel uitrolbaar zijn in andere landen.

De aanpak

Als een goed ingespeeld aanvalstrio maakten XXImo, Laméco en Reclamebureau De Code een strijdplan. Kennismaking – websiteschets – deepdive – herontwerp. De veelzijdige mobiliteitsoplossing werd teruggebracht naar een overzichtelijk geheel.

Het resultaat

  • Een moderne website
  • Overzicht voor alle gebruikersgroepen
  • Snel schaalbaar
"Veel mensen kunnen een website ontwikkelen. Het gaat om het partnership, het samenbrengen van expertises en daarvan iets moois maken. Dat lukt met de diverse specialisten van Laméco."
Laura Rijks  / Head of marketing bij XXImo Mobility
Laura Rijks
Screenshot 2022 09 22 at 11 56 59
Screenshot 2022 09 22 at 11 56 59

Wil je menu helpen!

Op zijn website heeft XXImo diverse communicatiegroepen. Ten eerste moet de site overtuigend zijn voor werkgevers. Zij zoeken een oplossing voor hun mobiliteitsuitdagingen. Denk aan het beheersen van kosten, sturen op duurzaamheid of het bieden van aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.

Vervolgens willen eindgebruikers natuurlijk weten hoe zij reizen en betalen met het product. En dan zijn er nogal wat opties. Want als je een vorm van mobiliteit kunt verzinnen, kun je het waarschijnlijk regelen via XXImo. Van tanken tot treinreizen en van Ubers bestellen tot een vliegtuig boeken. En denk bijvoorbeeld ook aan alle relevante randzaken zoals betalen voor parkeren, laadpalen en autowasstraten.

Maar hoe breng je die uitlopende wensen samen in één menu en op één site?

XX Imo pricing3
XX Imo pricing3

Thema’s, mobiliteitsopties en voordelen

Bedrijven worden dus om verschillende redenen klant bij XXImo. Belangrijk op de nieuwe site is dat het niet meer gaat om wat XXImo allemaal kan, maar om wat de klant letterlijk en figuurlijk beweegt. Oftewel: hoe bundelen we voor elke doelgroep de relevante informatie?

Hiervoor bedacht Laméco samen met Reclamebureau De Code een structuur met thema’s, mobiliteitsopties en voordelen. Aan de hand van de thema’s kunnen werkgevers de voordelen opzoeken voor de grip op kosten, duurzaamheid, flexibiliteit en aantrekkelijk werkgeverschap.

Vervolgens is er een ‘ontdekpagina’ waar de bezoekers informatie vinden over alle mobiliteitsopties en de werkwijze van het platform. Tot slot is er de hoofdstructuur met voordelen van XXImo, waar het vooral gaat over de service die het bedrijf biedt.

Bekijk de website
Screenshot 2022 09 22 at 14 31 27
Screenshot 2022 09 22 at 14 31 27

Beter voor beheerders

Voor XXImo was het ook cruciaal dat het beheer van de site werd versimpeld. Voorheen waren er vier verschillende domeinen, met eigen CMS’en en eigen inloggegevens. Ook liepen de beheerders aan tegen de grenzen van wat met de stylingopties en formulieropties mogelijk was in WordPress.

Laméco adviseerde daarom over te stappen op Craft. Nu hebben de beheerders één centrale locatie waarmee ze alles overzichtelijk en efficiënt kunnen aanpassen.

Xximo bg

Flexibele doorontwikkeling

XXImo is al enorm blij met de nieuwe site, terwijl we de site blijven doorontwikkelen. Hiervoor werkt Laméco in korte sprints waarin we steeds nieuwe features toevoegen aan de site.

Bijvoorbeeld toen de site net was opgeleverd. XXImo had bewust een kaartmodule buiten de scope gelaten, maar op de nieuwe site bleken gebruikers van het platform die module erg te missen. Die module heeft Laméco met spoed gemigreerd.

En er is meer. Zo werk(t)en we aan de site in nieuwe talen en nieuwe landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en Slowakije. En we willen de site nog sneller maken.

XX Imo hp2
Bekijk de site van XXImo
XX Imo hp2

Waarom Laméco?

Er zijn in Nederland veel online bureau's, maar hoe vind je een partij die past bij de wensen van jouw bedrijf? Via een tip van haar marketingbureau kwam XXImo uit bij Laméco en twee andere partijen.

Waarom het Laméco werd? Volgens XXImo vanwege een scherpe offerte, een fijne werkopzet met korte sprints en een goede klik met de mensen. En na afloop? Zie hieronder 👇

”We zijn enorm blij met de keuze voor Laméco. Ze beschrijven duidelijk wat ze ontwikkelen, hoelang het duurt en wat het kost. Het team van Laméco is heel betrokken bij het eindresultaat.”

– Laura Rijks, head of marketing bij XXImo Mobility