Eén platform voor elke reis

Wat begon als een simpele vraag: “kan een tankpas ook voor de trein?” groeide uit tot een internationaal mobiliteitsplatform met meer dan 150.000 gebruikers. XXImo maakt elke vorm van zakelijke mobiliteit mogelijk, van brandstof tot e-bike. Maar met groei komt complexiteit. Hoe maak je zo’n veelzijdige oplossing overzichtelijk voor al die verschillende gebruikers? Laméco hielp XXImo met een compleet nieuw online platform dat helderheid brengt in mobiliteit.

Klant
XXImo Mobility
Services
  • Websites
XX Imo Mobility card 1920x1080

01

Discover

Wat is je proces?

Helderheid in mobiliteit brengen

In 2011 ontstond XXImo uit één simpele vraag: kan een tankpas ook de trein in? Tien jaar later is die ene pas een compleet mobiliteitsplatform met 150.000 gebruikers. Het aanbod is breed: van tanken en laden tot OV, taxi, parkeren en vliegen.
De uitdaging: maak dit universum begrijpelijk voor verschillende bezoekers én klaar voor internationale groei.

 

02

Define

Waar zit het probleem

Inzicht in doelgroepen en structuur

We brachten de informatiebehoefte per doelgroep scherp in kaart:

  • Werkgevers zoeken grip: kosten, duurzaamheid, flexibiliteit, aantrekkelijk werkgeverschap;
  • Eindgebruikers willen vooral weten: hoe reis en betaal ik;
  • Beheerders vragen om eenvoud in beheer en consistente stijl.


Samen met Reclamebureau De Code kozen we voor een duidelijke kapstok: thema’s, mobiliteitsopties, voordelen

Zo staat niet “wat XXImo kan” centraal, maar “wat de bezoeker beweegt”. Daarnaast: weg met versnippering één CMS, één login, één duidelijk geheel.

03

Develop

Hoe gaan we dat fixen?

Slimme techniek, soepel proces

We werken als één team met XXImo en De Code. De samenwerking was strak georganiseerd in korte sprints, met duidelijke doelen per fase.

De technische basis werd volledig vernieuwd. Vier losse WordPress-domeinen maakten plaats voor één schaalbaar Craft CMS Multisite omgeving. Daardoor kunnen alle landen nu werken vanuit één omgeving, met gedeelde componenten en uniforme stijl.


We bouwden een modulair menu, een overzichtelijke ontdekkingspagina en een flexibele structuur voor groei. 

04

Deliver

Het resultaat

Een schaalbare site die meebeweegt met mobiliteit

De nieuwe website brengt rust in complexiteit en maakt XXImo klaar voor verdere groei.

  • Eén platform voor drie doelgroepen: werkgevers, gebruikers en beheerders;
  • Centrale content en consistente merkuitstraling;
  • Klaar voor nieuwe talen en markten;
  • Flexibel uitbreidbaar, zowel technisch als inhoudelijk.
Mobiliteitskaart 700x700 transparant
We zijn enorm blij met de keuze voor Laméco. Ze beschrijven duidelijk wat ze ontwikkelen, hoelang het duurt en wat het kost. Het team van Laméco is heel betrokken bij het eindresultaat.”
Laura Rijks Head of Marketing bij XXImo Mobility

Contact is de eerste stap

We worden enthousiast van complexe projecten. We krijgen energie van gezonde samenwerkingen. Weten alles van nieuwe technologieën. Wat kan Laméco voor jouw business betekenen?