Miljoenen mensen in beweging brengen

Schindler is actief in meer dan 100 landen en telt ruim 65.000 medewerkers. Dat betekent: gigantische hoeveelheden klanten, enquêtes en trainingsdata. Toch liep de organisatie tegen een praktisch probleem aan: hoe voer je wereldwijd gereguleerd klanttevredenheidsonderzoek uit zonder SAP? En hoe plan je opleidingen voor monteurs zó in dat het overzichtelijk en schaalbaar blijft?

Klant
Schindler
Services
  • Webapplicatie
  • Mijn-omgeving
  • Portal
Schindler jewel changi airport singapore 1

01

Discover

Wat is je proces?

Miljoenen klanten tot duizenden monteurs verbonden

Schindler verplaatst dagelijks miljoenen mensen met liften, roltrappen en innovatieve mobiliteitsoplossingen. Met 65.000+ medewerkers willen ze hun klanten optimaal bedienen en hun monteurs goed opleiden. Daarom zochten ze een partner die structuur kon brengen in deze complexe processen met digitale systemen, onafhankelijk van SAP.

02

Define

Waar zit het probleem?

Twee uitdagingen, één ambitie: eenvoud door inzicht

We brachten twee processen scherp in kaart:

  1. Het meten en opvolgen van klanttevredenheid via enquêtes (Customer Survey System).
  2. Het plannen en volgen van trainingen voor monteurs (Training Portal).

De kernvraag: hoe zorg je voor één gestroomlijnd proces dat lokaal werkt, maar centraal te beheren is?

03

Develop

Hoe gaan we dat fixen?

Van idee tot gebruiksvriendelijke platforms

We ontwikkelden twee maatwerk webapplicaties via een Scrum-aanpak:

Customer Survey System (CSS)

Een intuïtieve webapplicatie voor het genereren, verwerken en opvolgen van klanttevredenheids-onderzoeken. 

Training Portal

Een slim planningssysteem dat persoonlijke ontwikkelingsplannen koppelt aan beschikbare trainingen.

04

Deliver

Het resultaat

Wereldwijde impact, lokale controle

Wat begon als twee losse vraagstukken, groeide uit tot een duurzaam digitaal ecosysteem dat Schindler wereldwijd inzet.

  • Webapplicaties in gebruik in meer dan 20 landen;
  • Ruim 200 actieve gebruikers in het CSS-systeem;
  • Integraties met SAP en andere bedrijfsplatforms;
  • Constante groei in digitale leadgeneratie sinds 2015.

 

Schindler hong kong victoria peak china escalators
Laméco developed for us a webtool to generate, process and follow-up the surveys. This works well and the cooperation with Laméco is very good.
Schindler Logo 1
Rudolf Reinhart Product & Process-manager bij Schindler

Contact is de eerste stap

We worden enthousiast van complexe projecten. We krijgen energie van gezonde samenwerkingen. Weten alles van nieuwe technologieën. Wat kan Laméco voor jouw business betekenen?