Snackify - Snacks voor iedereen

14 juni 2019 Laméco
Snackify - Snacks voor iedereen

Een dag niet gesnackt is een dag niet geleefd. Oké, dat is misschien wat overdreven, maar het is een motto waar ons team zich één keer per maand, op vrijdagmiddag graag bij aansluit - Maak je niet druk, de rest van de tijd eten we supergezond en sporten we zelfs wekelijks samen. Maar af en toe hebben we een heerlijk foute snack tijdens onze lunch. Dat klinkt fantastisch, maar het organiseren van zo’n lunch is makkelijker gezegd dan gedaan. Zo hebben onze vaste snacks-dealers wat issues met automatiseren. Een gemiddelde frietzaak zit helaas nog niet op SAP of AFAS. Dus.. om foute bestellingen (lees: teleurgestelde collega’s) te voorkomen, hebben we Snackify© ontwikkeld.

Snackify?

Ja, Snackify© (Patent pending etc). Hoe het precies in elkaar zit, kan alleen onze chief-snack-developer uitleggen, maar wat het doet en hoe het werkt ga je nu lezen. De betreffende vrijdagochtend rond 11:00 uur wordt er een Snackify©-protocol gestart. Het aanzetten hiervan gebeurt achter de schermen, maar het effect is direct te horen. Gejuich uit verschillende ruimtes. Iedereen heeft een mail ontvangen met daarin een uitnodiging naar de Snackify©-pagina. Met één druk op de knop kan iedereen bij Laméco zijn of haar favoriete snacks bestellen.

Op het Snackify©-dashboard – dat in iedere ruimte op de schermen verschijnt – is te zien wie welke snacks heeft besteld. Wanneer alle collega’s een bestelling geplaatst hebben, wordt er een automatische mail gestuurd, met de complete bestelling, naar de gelukkige snackbar die ze mag bakken (of koken.. geen idee hoe dit proces werkt, misschien maken we daar ook nog ooit een blogje van).

De toekomst van Snackify©

Op dit moment is Snackify© nog een – zeer gewaardeerd – project dat in de kinderschoenen staat, maar onze ambities zijn grotesk. Om te beginnen staat een koppeling met het kassasysteem van onze favoriete cafetaria op de planning. Met zo'n koppeling halen we alle menselijke factoren weg uit het Snackify©-proces. Daardoor kan het bestellen van snacks altijd foutloos gedaan worden en neemt het aantal teleurgestelde collega’s af naar 0. Voor de minder geautomatiseerde snackbar brengen we een versie die de bestelling telefonisch doorgeeft.

Dat is nog niet alles. We gaan het design ook een flinke upgrade geven en Snackify© gaat zelfs een AI (artificial intelligence) worden. Doordat we Snackify© veranderen in een intelligent programma, kan het voorspellen welke snacks en broodjes iemand wil bestellen. Dan is het straks écht nog maar één druk op de knop.

Gezocht!

Wie gaat meewerken aan onze open-source versie van Snackify©? We hebben grootse plannen en willen uitrollen naar Belgie ('PatattekesAfy') en Duitsland ('Würstafy') waar volgens ons ook veel kansen liggen. Natuurlijk hebben voor Zuid Afrika de 'Bobotify'. De UK heeft inmiddels gebeld voor een 'Fish-&-Chips-a-fy'.

Ben je benieuwd naar de werking van Snackify©? Plan je volgende afspraak dan op een vrijdag rond de lunch. En wie weet, misschien laten we je zien hoe dit wonder werkt.

Gerelateerde artikelen