Wat houden de nieuwe voorwaarden in?
Voor eigenaren die hun account op de juiste manier gebruiken, zullen er geen grote gevolgen zijn. De nieuwe voorwaarden zijn enkel opgesteld om ervoor te zorgen dat kwaliteit wordt gewaarborgd en dat er geen misbruik wordt gemaakt van het gratis Google Ads budget. Zorg ervoor dat je account en campagnes voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Minimum CTR van 5% op accountniveau.
- De kwaliteitsscore van zoekwoorden moet 3 of hoger zijn.
- Iedere campagne moet op z’n minst 2 advertentiegroepen met minimaal 2 advertenties hebben.
- Ieder account moet gebruik maken van minimaal 2 actieve sitelink extensies.
- Branded keywords kunnen niet meer worden gebruikt wanneer de stichting er geen eigenaar van is, bijvoorbeeld "Google" of "YouTube".
- Het account moet gebruik maken van locatie targeting.
- Conversies bijhouden moet ingeschakeld zijn, en dit betekent dat er minimaal één conversie per maand moet zijn.
- Limiet dagbudget is ingesteld op $329 USD, wat neerkomt op $10.000 per maand!
- Maximale kost per klik (CPC) is €2, uitzondering: biedstrategie conversies maximaliseren.
- Veel single-word zoekwoorden zijn niet meer bruikbaar, omdat ze te breed worden ingezet. Er zijn echter uitzonderingen, die lijst vind je hier.
Is je account geblokkeerd? Geen paniek! Je kunt alle zaken aanpassen die ervoor gezorgd hebben dat je account geblokkeerd is. Daarna kun je een verzoek indienen om het account te herstellen, zodat je weer gebruik kunt maken van het Google Ad Grants budget.