Laméco bij Het leukste event voor Marketing Psychologie

16 oktober 2024 Laméco
Laméco bij Het leukste event voor Marketing Psychologie

Steeds meer online marketing wordt gedreven op data. Maar data betekent dat iets al een keer is gedaan.

Hoe zorg je dat je uniek blijft en dat je jouw klanten biedt waar ze naar zoeken? Vraag het ons marketingteam en zij kunnen je hier alles over vertellen.

Na deze dag waren onze collega's overtuigd: Wij staan voor een belangrijk keerpunt op de markt! Wij zijn klaar voor verandering! Wij gaan het doen! (Een drieslag voor de goede opletter, maar daarover later meer 😄)

And we were all yellow 🟡

Met goede moed en een geel polsbandje (jawel, want de dresscode was iets geels 😉) gingen Iris, Estée en Maikel naar het leukste event over Marketingpsychologie georganiseerd door the-one-and-only: Christ Coolen !

Het event in het Beatrix theater was al weken van tevoren uitverkocht, maar onze 3 collega's waren hier op voorbereid en stonden vooraan de digitale wachtrij om een kaartje te bemachtigen.

Sprekers tijdens het event:

De sprekers tijdens het event:

  1. Ralf van Lieshout, Strateeg, informatieverslaafde, & communicatiewetenschapper;
  2. Tom Fishburne, Marketeer, cartoonist en spreker;
  3. Willemijn van Hussen, Pianist, econoom & founder TAMBR sonic branding;
  4. Sharon Kroes, Spreker, & bestsellerauteur over overtuigingskracht;
  5. Christ Coolen, Marketeer, trainer & spreker.
Verleg de focus van logisch naar psycho-logisch

Wat is de psycho-logische waarde van een product/dienst?

Het eerste gedeelte van het event gaf inzicht in het verschil in logica en psychologica van marketing. Enof er verschil inzat. We beginnen bij het begin: Wat is nu de psycho-logische waarde van jouw product of dienst? En hoe vertaal je dit naar je online strategie?

"Waarde die ontstaat door de perceptie rondom een product of dienst, in plaats van uit de functionele eigenschappen ervan. Psycho-logische waarde ontstaat door de manier waarop het product gepresenteerd wordt, zonder dat het product zelf ingrijpend verandert.'' - Rory Sutherland

Waarom is dit belangrijk?

De markt wordt steeds voller en voller. Vaak wordt marketing gedreven op data, dus op concepten die al een keer zijn uitgevoerd en waarvan bekend is dat deze succes opleveren.

Maar iedereen kan deze data inzetten en het concept gebruiken? Hoe zorg je dat je uniek blijft in jouw markt? Daar komt psychologica bij kijken, het durven om het anders te doen dan wat bewezen is. Het sturen van de denkrichting wat jij online wilt laten zien!

Hoe? Neem contact op en wij denken strategisch met je mee!

De psychologie van Humor

Hoe kan humor werken in marketing?, hoor ik je zeggen. Nou humor kan heel goed werken in de marketing, dit komt door 2 dingen:

  1. Humor trekt meer aandacht;
  2. Humor zorgt voor een hogere merkwaardering.

'' The best marketing doesn't feel like marketing'' - Tom Fishburne

Tom Fisburne is een marketoonist en brengt je wekelijks op de hoogte over de marketingproblemen die er spelen, maar dan in de vorm van een cartoon.

Gratis tip van ons: schrijf je in voor zijn wekelijkse cartoon.

Welke onderdelen spelen nog meer een belangrijke rol?

Willemijn van Hussen gaf ons een belangrijke inzicht hoe audio een ontzettend belangrijke rol speelt in hedendaagse marketing. Denk maar eens aan Netflix (je denkt gelijk aan de tune, toch 😉?). Als audio goed wordt ingezet en ontwikkeld kan het zo'n belangrijke rol spelen in video's, tutorials, en noem maar op.

Last but not least zweepte Sharon Kroes ons op, door samen een speech te schrijven en te presenteren. Want hoe schrijf je nu een goede speech? Een onderdeel hiervan is de drieslag zoals eerder benoemd. Yes, we can!

Klaar voor online succes?

Wat hebben wij geleerd? Veel te veel om in dit artikel te benoemen, maar wij vertellen het je graag!

Wil je meer inzicht in jouw online marketingstrategie? Neem dan contact met ons op.

Gerelateerde artikelen