Wat zijn de voordelen van een chatfunctie?
Een chatfunctie heeft veel voordelen. Niet alleen voor jouw business, maar ook voor bezoekers en potentiële klanten. Wij hebben er voor jou een aantal op een rijtje gezet.
Snelheid
Door gebruik te maken van een chatfunctie op jouw website, kan je altijd direct vragen van je bezoekers beantwoorden. Dit zorgt ervoor dat je potentiële klanten razendsnel van dienst kan zijn, waardoor de kans groter is dat ze werkelijk klant worden.
Altijd bereikbaar
Een chatfunctie zorgt ervoor dat je altijd bereikbaar bent voor je klanten, bezoekers en potentiële klanten. Daarnaast is het voor potentiële klanten gemakkelijker om contact op te nemen. De drempel ligt namelijk een stuk lager dan bijvoorbeeld bij telefonisch contact.
Analyse van je website
Je kan een chatfunctie ook gebruiken om je website te analyseren. Wanneer bezoekers steeds met dezelfde vragen komen, komt dat misschien omdat er niet genoeg informatie op de website staat, of dat dit te moeilijk te vinden is. Zo kan je steeds nieuwe dingen leren en continu de website blijven verbeteren.
Natuurlijk zijn er nog veel meer voordelen, maar die zijn het beste per aanbieder apart te bekijken.