Zo versterk je employer branding
Bevat jouw website een pagina met vacatures of gebruik je hiervoor alleen andere platforms zoals Indeed? Grote kans dat dit niet aantrekt in vergelijking met je concurrentie. Maar waar begin je dan wel? Zodra de strategie/propositie volledig uitgewerkt is, zijn er verschillende stappen om verder te ondernemen.
1. Werken-bij website
Met een compleet ingerichte werken-bij website versla je al je concurrenten. Bij Laméco bevat de werken-bij website standaard veel functies waar je zelf nog niet eens aan had gedacht, zoals een weekoverzicht per vacature.
Jouw employer branding strategie kun je perfect inrichten, dit door middel van afbeeldingen, video’s en agenda’s. Zelfs Google for Jobs wordt geïmplementeerd, wat betekent dat je ook voor de zoekmachine goed zichtbaar bent. Bij Laméco kunnen we de werken-bij website altijd op korte termijn ontwikkelen, de doorlooptijd is maximaal 2 weken.
2. Wervingscampagnes
Het is niet altijd eenvoudig om je vacature onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Met een krachtige online recruitment campagne bereik je jouw doelgroep gericht met de juiste creatieve teksten. Dit doe je door middel van de juiste zoektermen, targeting en binnen jouw zoekgebied.
Buiten dat je kan inzetten op specifieke zoektermen, kun je ook nog een grote groep potentiële kandidaten bereiken die zelf niet actief op zoek zijn, maar mogelijk wel interesse hebben in een nieuwe uitdaging. Via het Google Display Netwerk kun je door middel van Display banners jouw vacatures of employer branding onder de aandacht brengen.