Nr. 1: goede omschrijving
Zakelijk wordt er steeds vaker eerst online georiënteerd. LinkedIn is een professionele manier om een online visitekaartje af te geven. Gebruik dus trefwoorden waarop je gevonden wilt worden op de LinkedIn-bedrijfspagina. De tekst en trefwoorden die je gebruikt op de bedrijfspagina zorgen er niet alleen voor dat je binnen LinkedIn gevonden wordt, maar kunnen er ook voor zorgen dat je in Google gevonden wordt. Voor een completer profiel kun je onderstaande onderdelen toevoegen aan de bedrijfspagina:
- Branche
- Logo
- Locatie(s)
- Specialisatie(s)
- Type en omvang
- RSS feed
- Bannerfoto
- Over ons-pagina
Een aantrekkelijke beschrijving van wat je als bedrijf aanbiedt, is erg belangrijk. Zo moet je niet omschrijven wat je doet en wat je verkoopt, maar wat je de klant brengt en welke behoefte van de klant je vervult. Beeldmateriaal trekt de aandacht, dus een logo, banner en eventuele video's over het bedrijf zijn belangrijk om hier te laten zien.