8 tips voor een perfecte LinkedIn-bedrijfspagina

27 augustus 2014 Zo werkt
8 tips voor een perfecte LinkedIn-bedrijfspagina

In dit blogbericht beschrijven we 8 tips voor het optimaliseren van je LinkedIn-bedrijfspagina. Zo zijn een goede omschrijving, meerdere beheerders, (targeted) updates, producten, recommendations, volgers en statistieken belangrijk voor het succes van een LinkedIn-bedrijfspagina.

Nr. 1: goede omschrijving

Zakelijk wordt er steeds vaker eerst online georiënteerd. LinkedIn is een professionele manier om een online visitekaartje af te geven. Gebruik dus trefwoorden waarop je gevonden wilt worden op de LinkedIn-bedrijfspagina. De tekst en trefwoorden die je gebruikt op de bedrijfspagina zorgen er niet alleen voor dat je binnen LinkedIn gevonden wordt, maar kunnen er ook voor zorgen dat je in Google gevonden wordt. Voor een completer profiel kun je onderstaande onderdelen toevoegen aan de bedrijfspagina:

  • Branche
  • Logo
  • Locatie(s)
  • Specialisatie(s)
  • Type en omvang
  • RSS feed
  • Bannerfoto
  • Over ons-pagina

Een aantrekkelijke beschrijving van wat je als bedrijf aanbiedt, is erg belangrijk. Zo moet je niet omschrijven wat je doet en wat je verkoopt, maar wat je de klant brengt en welke behoefte van de klant je vervult. Beeldmateriaal trekt de aandacht, dus een logo, banner en eventuele video's over het bedrijf zijn belangrijk om hier te laten zien.

Nr. 2: verantwoordelijke voor beheer

Zorg ervoor dat één persoon binnen de organisatie verantwoordelijk is voor de bedrijfspagina. Dit zet druk achter het bijhouden van de LinkedIn-bedrijfspagina. Zorg er daarnaast voor dat meerdere mensen updates kunnen plaatsen op de bedrijfspagina, zodat niet één persoon alles hoeft te doen.

Nr. 3: targeted updates gebruiken

Het is mogelijk om updates gericht te publiceren, zo wordt de doelgroep beter bereikt. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een update alleen in een bepaalde regio te laten zien. Bekijk de video hieronder voor duidelijke uitleg over Targeted updates:

Nr. 4: showcasepagina's

De showcasepagina's van LinkedIn zijn een soort etalagepagina's en zijn bedoeld om producten of diensten onder de aandacht van de klant te brengen. Een showcasepagina kan bijvoorbeeld aangemaakt worden om evenementen te delen met klanten of om links met aanbiedingen van een webshop te delen.

Binnen de showcasepagina kunnen gemakkelijk updates gedeeld worden. Daarnaast kunnen er per showcasepagina verschillende beheerders aangesteld worden, zodat er per type product of dienst iemand anders beheerder kan zijn. Ook bij de showcasepagina's biedt LinkedIn diverse analyses in de vorm van grafieken en statistieken aan, waardoor de content steeds verbeterd kan worden.

Nr. 5: recommendations zijn belangrijk


Mond-tot-mondreclame is altijd al een belangrijk promotiemiddel geweest, zo niet het belangrijkste. Aanbevelingen van anderen kunnen een potentiële klant over de streep trekken. Zorg daarom voor verschillende referenties (recommendations) bij je producten en diensten.

Nr. 6: updates via LinkedIn-bedrijfspagina

Zorg ervoor dat er wekelijks updates op de LinkedIn-bedrijfspagina geplaatst worden. Dit kunnen bijvoorbeeld updates zijn over een nieuw product, een blog, een vaak gestelde vraag of een nieuwe medewerker die geïntroduceerd wordt. Wissel de updates af door gebruik te maken van video-, tekst-, link-, aanbieding- en foto-updates. Foto's en video's gebruiken in de updates is noodzakelijk, dit versterkt de boodschap namelijk.

Als je tekst gebruikt in een bericht is het belangrijk dat dit kort en bondig blijft. Tussen de 16 en 25 woorden is perfect om op te vallen! Om meer reacties te krijgen op berichten kun je bijvoorbeeld een vraag stellen of je volgers om hun mening vragen.

Nr. 7: zorg voor volgers op de bedrijfspagina van LinkedIn

De bedrijfspagina van LinkedIn wordt pas echt interessant als je meer volgers hebt. Meer volgers betekent ook meer zichtbaarheid. Daarom bieden wij de volgende tips om meer volgers te krijgen:

  • Vraag collega’s en klanten om de bedrijfspagina te volgen
  • Laat collega's ambassadeurs van de bedrijfspagina zijn: doordat zij de updates delen wordt het bereik van de updates en de bedrijfspagina groter
  • Volg de bedrijfsprofielen van anderen in dezelfde branche
  • Nodig relaties uit, geef aan wat de voordelen zijn

Nr. 8: statistieken van LinkedIn gebruiken

Via de analysetool van LinkedIn krijg je inzicht in onder andere paginabezoeken, unieke bezoeken, demografische gegevens en activiteiten m.b.t producten en diensten. Analyseer deze gegevens om bijvoorbeeld te lezen welke updates het meeste los maken bij relaties en welk type update het minste aantal reacties krijgt. Op deze manier kun je de content steeds verder blijven optimaliseren.

Mocht je nog vragen hebben aan de hand van deze blog? Schroom niet om contact op te nemen met Laméco. Je kunt ons bereiken via info@lameco.nl, 040 293 0035 of je kunt een bericht sturen via ons contactformulier. Veel succes met jouw LinkedIn-bedrijfspagina!

Gerelateerde artikelen