Online marketing voor B2B
Verhoog B2B-leads via online kanalen

B2B online marketing
De kern van online marketing is voor elke doelgroep gelijk, namelijk producten of diensten onder de aandacht brengen bij potentiële kopers. Het verschil hierin is de doelgroep, met B2B online marketing heb je te maken met organisaties en niet individuele consumenten.
Daarbij is het niet de organisatie die je aanspreekt, maar de DMU (Decision Making Unit’s) binnen de organisaties. Dit zijn gelukkig ook mensen, die je met de juiste zakelijke strategie en de juiste boodschap kunt bereiken.
B2B-marketingconversie
De eerste stap is het bepalen van het marketingdoel. De meest bekende zijn meer online leads, verhogen van de naamsbekendheid of meer website bezoekers. Aan de hand van het doel worden de verschillende conversiepaden aan de hand van customer-journeys in kaart gebracht.

Meetbare resultaten met tools
Inzichten in resultaten zijn de kern tot succes. Dit meten we aan de hand van een maandelijkse online marketingrapportage met hierin de belangrijkste KPI’s gericht op jouw online succes. Samenwerken en kennisdeling is hierbij belangrijk: jij kent de trends en ontwikkelingen in de markt en weet wat er speelt op de werkvloer.
Ben jij er klaar voor om jouw B2B organisatie naar een hoger level te tillen?
Binnen online marketing zijn er verschillende mogelijkheden. In zoekmachines kun je zowel betere posities krijgen in de organische zoekresultaten (SEO) als in de betaalde zoekresultaten (SEA). Laméco adviseert graag over de beste strategie voor online succes. Benieuwd naar een van onze projecten? In deze case lees je een van onze succesverhalen.

Strategie als basis voor succes
Elke B2B-organisatie vergt een andere online marketingstrategie, de juiste dingen doen op het juiste moment. Start vandaag nog met het verhogen van B2B-leads via online kanalen. Plan een strategisch gesprek in met onze online marketing specialisten.