Verhoog B2B-leads via online kanalen
In de wereld van online marketing blijft één essentie constant, ongeacht de doelgroep: het prikkelen van potentiële kopers voor producten of diensten. Binnen de context van online marketing is het verschil de doelgroep: bij B2B online marketing richt je je op organisaties in plaats van individuele consumenten. 🎯
Een belangrijk aspect hierbij is dat je niet rechtstreeks de organisatie aanspreekt, maar juist de DMU (Decision Making Units) binnen deze organisaties. Dit zijn gelukkig ook mensen, die je met de juiste zakelijke strategie en de juiste boodschap kunt bereiken.
De eerste stap is het bepalen van het marketingdoel. De meest bekende zijn meer online leads, verhogen van de naamsbekendheid of meer website bezoekers. Aan de hand van het doel worden de verschillende conversiepaden aan de hand van customer-journeys in kaart gebracht.
Inzichten in resultaten zijn de kern tot succes. Dit meten we aan de hand van een maandelijkse online marketingrapportage met hierin de belangrijkste KPI’s gericht op jouw online succes. Bij dit proces is samenwerking en kennisdeling essentieel: jij bent op de hoogte van de markttrends en ontwikkelingen, terwijl je tevens een goed inzicht hebt in de situatie op de werkvloer.
Binnen online marketing zijn er verschillende mogelijkheden. In zoekmachines kun je zowel betere posities krijgen in de organische zoekresultaten (SEO) als in de betaalde zoekresultaten (SEA). Laméco adviseert graag over de beste strategie voor online succes. Benieuwd naar een van onze projecten? In deze case lees je een van onze succesverhalen.
Elke B2B-organisatie vergt een andere online marketingstrategie, de juiste dingen doen op het juiste moment. Start vandaag nog met het verhogen van B2B-leads via online kanalen. Plan een strategisch gesprek in met onze online marketing specialisten.