Schindler - Online marketing

“Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we een goede online marketing basis hebben voordat onze nieuwe website live gaat?”

De vraag

Een goede basis met betrekking tot de online zichtbaarheid waardoor Schindler op de lange termijn meer bezoekers krijgt.

De aanpak

Inzicht krijgen in het zoekgedrag van de doelgroep door middel van meerdere fases in het online marketing proces.

Het resultaat

  • Meer online zichtbaarheid
  • Andere innovaties onder de aandacht brengen

De vraag

“Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we een goede online marketing basis hebben staan voordat onze nieuwe website live gaat?”

Dit was de vraag die speelde bij Wim Stockx, Sales, Marketing & Product Manager New Installations bij Schindler Benelux. “We kregen een nieuwe website en het leek ons nuttig om eerst een goede basis te hebben staan wat betreft online marketing en vanuit hier aanpassingen te doen voordat de website live ging. Verder zijn we een zeer innovatief bedrijf en willen we graag meer mensen informeren over onze digitale innovaties.”

Naast een goede vindbaarheid van de corporate site, werken we voor Schindler ook een maatwerk systemen om interne processen te optimaliseren.

De aanpak

Om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van de doelgroep van Schindler en een goede basis voor online zichtbaarheid neer te zetten is het online marketing team allereerst gestart met een zoekwoordonderzoek. Op basis van deze zoekwoorden zijn pagina's op de website van Schindler Nederland, Belgie en Luxemburg geoptimaliseerd zodat dit optimaal zou aansluiten op de daarna gecreëerde campagnes in Google Ads.

 “Het proces van online marketing heeft ons veel inzicht gegeven in onze bezoekers vòòr het opzetten van de nieuwe website.”

Zoekwoordenonderzoek

“We hebben veel inzicht gekregen in het zoekgedrag van onze doelgroep door middel van het zoekwoordenonderzoek dat Laméco voor ons heeft uitgevoerd. De resultaten verbaasde me vooral, omdat we bij veel dingen niet stil staan. Ook wordt de aandacht voor online marketing echt onderschat. Er gaat veel meer kennis schuil in een website dan men denkt, het is niet zomaar een boek met een mooie cover. Inhoudelijk moet het vooral correct zijn, omdat je als site gevonden wilt worden in de zoekmachines maar mensen ook interessante content wilt laten zien.”

Gestructureerd en georganiseerd

“Gedurende het traject is er veel contact geweest tussen ons en Laméco. Er waren genoeg contactmomenten en het proces van online marketing is enorm gestructureerd. Ook was het voor mijzelf een verrijking, hoe dingen in de online marketing wereld belangrijk zijn en waar wij als Schindler het beste op kunnen focussen.”

18%

meer unieke bezoekers

13%

meer paginaweergaven

17%

meer organisch verkeer

Het resultaat

“Gedurende de opstart van online marketing hebben de resultaten me enorm verrast. We zagen meteen een vooruitgang.”

Meer online zichtbaarheid

“We hebben veel geleerd vanaf het moment dat we gestart zijn met online marketing. We hebben vooral gekeken naar hoe we meer bezoekers naar de website kunnen krijgen en welke zoekwoorden hiervoor belangrijk zijn. Vòòr de livegang van onze nieuwe website. Door middel van meerdere campagnes hebben we er samen met Laméco voor gezorgd dat we goed vindbaar zijn in de zoekmachines en de juiste bezoekers naar onze website halen. Hierbij is het belangrijk dat voor nieuwe bezoekers de producten makkelijk te vinden zijn.”

Andere innovaties onder de aandacht brengen

“Mensen zoeken vaak op onze liften, maar we wilden ook graag gevonden worden op andere innovaties. Met Schindler kun je zoveel meer, zoals de Bringme box. Bringme voorziet via zijn slimme box een geautomatiseerde conciërgedienst die voor de bewoners pakketjes kan ontvangen, aftekenen en bewaren, maar ook retourneren en verzenden. We wilden ervoor zorgen dat bezoekers op onze eigen website ook dit soort innovaties konden vinden. Daarnaast moeten deze diensten ook makkelijk te vinden zijn vanuit verschillende online kanalen. Dit is ook zeker iets waar we ons in de toekomst op gaan focussen, zorgen dat Schindler geassocieerd wordt met andere innovaties zoals Schindler Ahead en PORT Technology, en dat we daardoor meer bezoekers krijgen.​"

Wim Stockx
Wim Stockx

Sales, Marketing & Product Manager New Installations BNL bij Schindler

"De samenwerking met Laméco loopt altijd gestructureerd en georganiseerd. We zijn erg blij dat we een betrouwbare partner hebben die ons meer inzicht geeft in hoe sommige dingen werken op het gebied van online marketing."

Meer weten over online marketing?

Online marketing