IP Parking

“Hoe kunnen we het reserveringsproces makkelijk en efficiënt maken voor commerciële en publieke aanbieders van parkeerplekken?"

De vraag

Platform waarmee het online mogelijk gemaakt wordt om voor specifieke gemeentes of parkeergarages parkeerplekken te reserveren.

De aanpak

Door middel van scrum is er samen met IP Parking een volledig web-based parkeermanagementsysteem ontwikkeld zodat bezoekers van de parkeergarage eenvoudig een parkeerplek kunnen reseveren.

Het resultaat

  • White-label platform
  • Duidelijk dashboard voor klanten
  • Geautomatiseerd reserveringsproces

De vraag

“Hoe kunnen we het reserveringsproces makkelijk en efficiënt maken voor commerciële en publieke aanbieders van parkeerplekken?"

Met deze vraag kwam Jochen Mikesz, Marketing Manager bij IP Parking bij Laméco. IP Parking is marktleider in parkeermanagementsystemen waar innovatieve en slimme parkeeroplossingen centraal staan. Zo introduceerden ze als eersten een web-based Parkeer Management Systeem (PMS), kentekenherkenning als ID bij het parkeren en loyaliteit gekoppeld aan parkeren. IP Parking helpt commerciële of publieke aanbieders van parkeerplekken om zich zo snel mogelijk aan te sluiten op de laatste ontwikkelingen in de markt. Zo kwam IP Parking bij de vraag voor het nieuwe platform. Er was duidelijk nog een gat in de markt met betrekking tot het reserveren van parkeerplekken.

De aanpak

Om continu door te kunnen ontwikkelen in het systeem hebben we gekozen voor de scrum methode.

“Het traject is heel fijn en vlekkeloos verlopen door middel van korte sprints en er werd makkelijk geschakeld en punten gewijzigd met Trello.”

Het resultaat

Park-Spot

Samen met IP Parking is er een volledig web-based parkeermanagementsysteem ontwikkeld zodat bezoekers van de parkeergarage eenvoudig een parkeerplek kunnen reseveren. Hierbij is aan alles in het systeem gedacht, van kortingscodes tot slim annuleringsproces en dat de parkeeraanbieders op elk moment, vanaf elke plek de tarieven en beschikbaarheid kunnen wijzigen. Ook is het van belang dat het systeem de mogelijkheid geeft om de reserveringswebshop in de eigen huisstijl te publiceren en in meerdere omgevingen te gebruiken is. Het systeem maakt het verder mogelijk om van omliggende bedrijven verkooppunten te maken en samenwerkingen aan te gaan met bijvoorbeeld een bioscoop, theater of hotel.

Realtime dashboard

Het systeem geeft realtime inzicht in de prestaties van de parkeerfaciliteiten, zoals de belangrijkste KPI's, aantal boekingen en gegenereerde omzet. Daarnaast biedt het dashboard slimme tools voor maximale conversie en het sturen van de bezoekers. Hierdoor heeft de parkeerfaciliteit de kans om continu te meten hoe bezoekers zich online gedragen, en daar vervolgens op bij te sturen. Hiermee wil IP Parking klanten een nog betere parkeerbeleving aanbieden.

Back-office systeem

Vanuit een eenvoudig en volledig geïntegreerd back-office systeem is de parkeerfaciliteit zelf in staat om de webshop te beheren. Denk aan het toevoegen van parkeerproducten tot het ontwerpen van een eigen parkeerticket. 

Bezoekers ondervinden op ieder apparaat en in iedere browser een optimale gebruikerservaring en kunnen in 7 eenvoudige stappen een parkeerplaats reserveren met dit platform. Dankzij het digitaliseren van waardenkaarten ontvangt de bezoeker zijn korting via een eenvoudige code en is het niet meer nodig om gebruik te maken van losse uitrijkaartjes. 

Jochen Mikesz
Jochen Mikesz

Marketing Manager bij IP Parking

We zijn echt enorm tevreden over het traject met Laméco, de kwaliteit van het geleverde product is extreem hoog en de medewerkers hebben veel kennis. Alles gaat altijd volgens afspraken en wordt opgeleverd binnen de afgesproken tijd. We kijken uit naar de volgende doorontwikkelingen van het systeem. 

Meer weten over maatwerk software?

Maatwerk software