Bolidt Innovation Center

Bolidt is gespecialiseerd in het ontwikkelen, produceren, verkopen en aanbrengen van thermohardende kunststoffen, waaronder vloeren, scheepsdekken en slijtlagen. Onlangs is het Bolidt Innovation Center geopend, een broedplaats van innovaties en een middel om de kennis en kunde van Bolidt te boosten t.b.v. klanten wereldwijd.

De vraag

Platform en website om personen uit te nodigen naar het innovatie centrum van Bolidt met gepersonaliseerd programma. De website moet de online trailer zijn van wat de bezoeker kan verwachten tijdens het bezoek.

De aanpak

Het platform en website is tot stand gekomen middels de scrum methodiek. Met een duidelijk productdoel is de eerste versie van het platform tot stand gekomen. Daarna zijn er met meerdere sprints verbeterslagen toegepast.

Het resultaat

De vraag

De expertise brengt Bolidt over de hele wereld. In het oog springende projecten zijn onder meer de designvloer in het Olympisch Zwembad van Beijing en vloeren van de grootste fietsenstalling ter wereld onder Hoog Catharijne. De Bolidt kunststoffen worden ontwikkeld en geproduceerd in Hendrik Ido Ambacht en vanuit daar gaan de applicateurs de hele wereld over om de kunststoftoepassingen aan te brengen.

Bolidt zet in op een toekomst waarin co-creatie, innovatie en beleving centraal staan. Onlangs is het Bolidt Innovation Center geopend waarin deze punten onder één dak worden gebracht. Het Bolidt Innovation Center is een broedplaats van innovaties en een middel om de kennis en kunde van Bolidt te boosten t.b.v. klanten wereldwijd. Bezoekers kunnen hier de eindeloze mogelijkheden van kunststof zien en ervaren. Om deze ervaring al over te kunnen brengen vòòr het bezoek aan het Bolidt Innovation Center, was het idee ontstaan om een platform en website te realiseren voor gepersonaliseerde uitnodigingen.

Persoonlijke uitnodiging

Toekomstige bezoekers kunnen in dit innovatieve centrum de eindeloze mogelijkheden van kunststof zien en ervaren. Bezoekers krijgen door interactieve opstellingen in het gebouw, en virtual & augmented reality toepassingen, een unieke inkijk in het DNA van Bolidt en de onbegrensde mogelijkheden van kunststof. Om deze ervaring over te brengen vòòr het bezoek, ontvangen toekomstige bezoekers een fysieke uitnodiging met daarbij een pasje en code. Aan de hand van deze code landen bezoekers op een persoonlijke pagina met bijpassend persoonlijk programma. Hiermee wordt de bezoeker verleid om het Bolidt Innovation Center te bezoeken. 

De aanpak

Scrum

Bolidt had zelf al een beeld bij het platform en de website en heeft dit d.m.v. van wireframes uitgewerkt. De projectleider van Laméco heeft deze doorgenomen en hier verder in meegedacht m.b.t. het design en technische mogelijkheden. Het platform en de website zijn tot stand gekomen middels de scrum methodiek. Met een duidelijk productdoel is de eerste versie van het platform tot stand gekomen. Daarna zijn er met meerdere sprints verbeterslagen toegepast.

Patricia van Os
Patricia van Os

Marketing en Communicatie bij Bolidt Kunststoftoepassing

We hadden al eerder samengewerkt met Laméco wat goed bevallen was. Voor het Bolidt Innovation Center project zochten we een bedrijf met meerdere expertises waardoor we snel kunnen schakelen met verschillende medewerkers en we op de korte termijn hele mooie dingen kunnen creëren.

We zaten heel snel op hetzelfde spoor, de medewerkers van Laméco waren snel van begrip en werd erg goed meegedacht over het gene wat we al hadden staan.

Het resultaat

De website van het Bolidt Innovation Center is de online trailer van wat de bezoeker kan verwachten tijdens een bezoek. Op de homepage wordt een sneak peek vertoond die voor iedereen beschikbaar is. De genodigde kunnen vervolgens op zijn/haar persoonlijke pagina inloggen waar het op maat gemaakte programma te vinden is. Hier kan ook het bezoek bevestigd worden. Bolidt kan de gepersonaliseerde programma's beheren in het platform. Hier kunnen ook de verschillende locaties, type activiteiten, personeelsleden die ingezet worden per boeking, segmenten en de video boodschappen voor de uitnodigingen worden beheerd. 

Openbare homepagina

De homepage is voor iedereen toegankelijk en laat bezoekers van de pagina zien wat het center te bieden heeft.  Zij hebben hier de mogelijkheid om zich aan te melden voor een bezoek aan het center. Deze informatie wordt vervolgens opgeslagen in het CMS en per mail verstuurd en kan ook worden teruggekoppeld naar het boekingssysteem. De bezoeker van de website ontvangt daarvan tevens een bevestiging.

Persoonlijke pagina's

Het gebruik van de logincodes en de persoonlijke pagina wordt geregistreerd. De gebruiker kan zijn/haar persoonlijke pagina bekijken en daarop aangeven of hij/zij aanwezig kan zijn op de voorgestelde momenten. Verder kan de gebruiker aangeven met hoeveel personen hij/zij wenst te komen en zodoende ook de NAW-gegevens van deze personen doorgeven. De ingevulde informatie wordt vervolgens klaargezet of direct teruggekoppeld in het platform. Ook wordt er een emailbevestiging met de gegevens naar de bezoeker gestuurd. Zodra de afspraak is bevestigd, wordt de persoonlijke pagina aangepast zodat de definitieve boeking en de inhoud van het bezoek zichtbaar zijn. 

Gepersonaliseerde programma's beheren

Op basis van data combinatie en een klantprofiel, kan een programma voor een specifieke bezoeker worden samengesteld. Deze bestaan uit tijdsblokken met een 'Wat', 'Waar' en 'Wie' waarbij de 'Wie' ook de verantwoordelijke persoon is. De bezetting van het Bolidt Innovation Center is in twee verschillende weergaven zichtbaar. Zo kan er voor een schematische weergave van datum, tijd en ruimtes worden gekozen. Hierbij zijn in kleur de verschillende evenementen te zien en is ook te zien of deze in 'optie' of 'definitief' zijn. In de blokken staan de naam en het aantal personen behorende bij het evenement. Bij deze weergave worden nog filters toegevoegd voor o.a. ruimtes en specifieke evenementen.

Meer weten over maatwerk software?

Maatwerk software