Zorg voor goede reviews op je website

03 mei 2018 Laatste update: 16 november 2021 Zo werkt
Zorg voor goede reviews op je website

In een wereld vol bedrijven, van eenmanszaken tot grote miljardencorporaties, is het een behoorlijke klus om jezelf online te onderscheiden. Je biedt producten of diensten aan van hoge kwaliteit, alleen niemand is daarvan op de hoogte. Reviews op je website zijn dan een perfecte toevoeging. Reviews zorgen niet alleen voor een grotere zichtbaarheid in de zoekresultaten (onderdeel van structured data), ze zorgen er ook voor dat websitebezoekers sneller voor jou kiezen omdat je betrouwbaarder overkomt.

De voordelen die reviews met zich meebrengen

Reviews kunnen veel voordelen met zich meebrengen. Dit is natuurlijk logisch wanneer het positieve reviews zijn, maar ook negatieve reviews kunnen positief uitvallen. Zolang je hier maar net op reageert en laat zien dat je met kritiek kan omgaan is er vaak niks aan de hand. Maar wat zijn hiernaast nog meer voordelen?

Beter vindbaar in Google

Uit onderzoek van MOZ is gebleken dat reviews een aandeel hebben in de ranking van lokale zoekresultaten. Google leest als het ware hoe positief de reviews zijn. Bij de bepaling van een positie zullen veel positieve reviews dus ook zorgen voor een betere positie.

Een hogere CTR

Wanneer sterren getoond worden in Google zorgt dit voor meer zichtbaarheid. Ook zorgen meer sterren natuurlijk voor een betere uitstraling. Deze zaken zorgen ervoor dat er vaker op jouw zoekresultaat wordt doorgeklikt. En een hogere CTR is natuurlijk een belangrijke eerste stap naar een hoger conversieratio.

Een hoger conversieratio

Goede reviews op je website zorgen ook voor een hoger conversieratio. Meer dan 95% van de consumenten leest eerst reviews op websites van lokale bedrijven, voordat ze een aankoopbeslissing maken. Veel goede reviews zorgen natuurlijk voor meer vertrouwen. Dit maakt de keuze voor jouw bedrijf een stuk makkelijker.

Wil jij ook goede review op jouw website?

Laméco weet als geen ander hoe belangrijk goede reviews op je website zijn.

Verschillende review-programma's

Er zijn 2 manieren om reviews te verzamelen: via je Google Mijn Bedrijf-vermelding en via een externe reviewtool.

Google Mijn Bedrijf

Het is sowieso aan te raden om je bedrijf aan te melden bij Google Mijn Bedrijf. Naast de vele mogelijkheden van GMB toont Google hier ook reviews. Dit zijn reviews die bezoekers rechtstreeks achterlaten in Google. Deze reviews zal Google ook meenemen in de beoordeling van jouw positie in de lokale zoekresultaten.

Externe reviewtool

Door het gebruik van een externe reviewtool kun je met behulp van rich snippets sterren tonen bij je zoekresultaat. Ook kun je deze met een simpele koppeling tonen op je eigen website. Een externe tool op je website komt betrouwbaarder over dan wanneer je zelf je reviews kunt beheren.

Er zijn verschillende aanbieders van reviewtools. De bekendste reviewtools zijn Feedback Company, KiyOh, Klantenvertellen en Trustpilot. Qua features zijn ze in veel gevallen gelijk. Het voordeel van deze tools is dat je je klanten, vaak geautomatiseerd, een mail kunt sturen met de vraag of ze een review willen achterlaten.

Meer informatie nodig?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van reviewtools of wil je hier meteen gebruik van maken? Neem dan contact met ons op!

Aan de slag met goede review op je website?

Heb je vragen?

Stel ze gerust, Yannick staat voor je klaar!

  Bel Yannick
Yannick Laméco
Interesse in een strategische sessie? Naar prijsopgave