14/11/2017

Vijf vragen aan...
Teun van Boots and Stories

Teun van Wetten

"Wil je verkopen genereren dan zul je moeten investeren in bijvoorbeeld online marketing" vertelt Teun van Boots and Stories. Benieuwd naar zijn ervaringen met zijn webshop(s) en tips voor andere ondernemers? Dat lees je in deze blog!

Waarom hebben jullie besloten om de webshop Boots and Stories te starten?

We zagen mogelijkheden in de online wereld. Dit komt doordat wij gespecialiseerd zijn in ons product en dit willen combineren met een goed verhaal. Enkele jaren terug zijn wij begonnen met een website welke alleen ons producten aanbod liet zien. Vervolgens hebben we daarnaast een webshop opgezet samen met Laméco. Door samen aan de slag te gaan met online marketing heeft dit geresulteerd in online verkopen. Aangezien de resultaten erg goed zijn en wij de ambitie hebben om verder te groeien hebben we de webshop Boots and Stories recent gelanceerd. Met deze webshop willen we naast onze schoenen dit combineren met een goed verhaal en mooie beleving. Daarnaast zullen we in de toekomst ons productenaanbod uitbreiden met andere producten. Komend jaar zullen we ook aan de slag gaan met campagnes voor specifieke doelgroepen zoals bijvoorbeeld Festival Boots.

G&T website

En waarom hebben jullie hier ook online marketing bij gekozen?

Nadat we online gingen met een gevulde webshop wilde we zo snel mogelijk resultaat zien. Daarom zijn we direct begonnen met zowel zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren. Als je wilt verkopen dan zul je moeten investeren. Wij zijn sterk in het verkopen en in de markt zetten van schoenen, maar wij zijn helemaal niet bezig met online. Simpelweg omdat we daar geen expert in zijn en geen tijd voor hebben.

Hoe vaak monitoren jullie de resultaten zelf?

We zijn elke dag bezig met de bestellingen uit onze webshops. Dit zijn bestellingen uit onze webshops in de verschillende landen. In de toekomst willen we ons aanbod verder uitbreiden naar heel Europa. Samen met Laméco bespreken we maandelijks de rapportages en bekijken waar we aanpassingen kunnen doen om de webshop te verbeteren. Dit zijn aanpassingen in onze advertenties, teksten, techniek maar ook in onze interface om zo de bestellingen te verhogen. 

Voor ons is het vooral de meerwaarde van een bureau om de rapportages te bespreken en te begrijpen waarom en hoe bezoekers op onze website terecht komen, de werkzaamheden toegelicht te krijgen en concrete adviezen te krijgen. Door de toelichting kunnen we onze expertise van de producten en de markt combineren met de statistieken om een optimaal resultaat te behalen met de webshop.

Wat is voor jullie de grootste uitdaging op online gebied?

Onze grootste uitdaging op dit moment is om bij te blijven. Dit bedoel ik in de breedste zin van het woord. De online wereld gaat zo snel en zoals eerder gezegd zijn wij hier niet mee bezig. Daarom is het van belang dat Laméco ons op de hoogte houdt en meeneemt in online. Van fotografie en conversieoptimalisatie tot nieuwe mogelijkheden/functionaliteiten en online marketing middelen. De concurrentie gaat snel mee en het is van belang dat wij meegaan met betaalmogelijkheden en het gemak voor onze doelgroep.

Heb je tips voor bedrijven uit andere branches hoe zij aan de slag kunnen gaan met online of offline bureaus?

Zorg ervoor dat je te allen tijde professionals bij elkaar zoekt. Dit heb je nodig om online succesvol te worden en te blijven. Wanneer je niet samenwerkt met een online bureau zal dit resulteren in achteruitgang. Een bureau zorgt ervoor dat je scherp blijft, op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen en je resultaten continu monitoort en hier actie op onderneemt. Daarnaast vinden wij het fijn om maandelijks contact momenten in te bouwen met persoonlijk contact.

Meer weten over dit project?

Vraag het Frank