Pleuger

Pleuger

Pleuger Water Solutions biedt sinds 1962 totaaloplossingen voor het beheersen van water. Ze leveren, installeren, repareren en onderhouden pompinstallaties voor opdrachtgevers in binnen- en buitenland. Pleuger is actief in diverse sectoren en gekwalificeerd om te voldoen aan extreme eisen. Het bedrijf is onderdeel van de Duitse multinational ‘Remondis’.

Onderdeel van multinational Onderdeel van multinational
Overal in Nederland binnen 2 uur Overal in Nederland binnen 2 uur
Samenwerking sinds 2015 Samenwerking sinds 2015

De vraag

Hoe communiceren we de verschillende toepassingen van Pleuger online op een heldere en betrouwbare manier, in de stijl van het bedrijf?

De aanpak

De samenwerking verliep zo goed, dat er gedurende het traject, 2 extra opdrachten zijn ontstaan. Gedurende het hele project is de Waterval-methode als werkwijze gehanteerd. Zo waren alle ontwikkelingen goed te overzien.

Het resultaat

  • Functionele website met passende uitstraling
  • Succesvolle online marketing
  • Logische en nuttige klantenportal
"Laméco dacht goed met ons mee en staat ook na oplevering voor ons klaar voor eventuele vragen/problemen."
Edwin Kamp  / Sales engineer bij Pleuger Water Solutions
Edwin Kamp
Website pleuger.nl
Website pleuger.nl

Gebruiksvriendelijke en herkenbare website

De samenwerking met Pleuger begon met het ontwikkelen van een nieuwe website die doet waar hij voor gebouwd is; opdrachtgevers zo snel mogelijk laten vinden waar ze naar op zoek zijn. Al op de homepage worden de oplossingen die Pleuger biedt duidelijk gecommuniceerd. Opdrachtgevers uit verschillende sectoren vinden zo direct het antwoord op hun vraag. Dit allemaal op een website die past bij het bedrijf en betrouwbaarheid uitstraalt. Bekijk pleuger.nl

seo en sea voor pleuger.nl
seo en sea voor pleuger.nl

Succesvolle online marketing

Na een betere inrichting van de website, hebben we Pleuger een paar jaar geholpen met het benutten van andere online kansen. De focus lag voornamelijk op promotie en naamsbekendheid in Scandinavië en de UK. Dit deden we vooral met campagnes in Google Ads en met tekstoptimalisatie. Zo is er een uitgebreid SEO- en SEA-traject doorlopen en zijn de productpagina’s beter afgestemd op de potentiële klant.

Pleuger BG

Persoonlijke portal voor betere service

Vervolgens hebben we de samenwerking ook nog voortgezet met het ontwikkelen van een praktische portal. Deze is volledig op maat gemaakt in Symfony en bevat meerdere gebruikersniveaus.

Allereerst is er de login voor opdrachtgevers. Zij vinden daar alle data die voor hen waardevol kan zijn. Zo is er een overzicht van alle onderhoudsbeurten en kunnen ze direct online een nieuwe afspraak inplannen. Verder vinden zij er informatie en historie van alle relevante onderdelen van de door hen gekozen oplossing.

Om alle data en acties rondom deze klantaccounts goed te organiseren, heeft de portal ook een beheerfunctie voor medewerkers van Pleuger. Alles daarvoor wordt ingeladen uit het gekoppelde CRM-pakket.

maatwerk web portal voor pleuger.nl
maatwerk web portal voor pleuger.nl

"Wij hebben de samenwerking met Laméco als zeer prettig ervaren. De implementatie van de portal is goed verlopen en er zijn genoeg feedbackmomenten tijdens het proces geweest. Laméco dacht goed met ons mee en staat ook na oplevering voor ons klaar voor eventuele vragen/problemen."

- Edwin Kamp, Sales engineer bij Pleuger Water Solutions