Lavans

Lavans

Lavans is een expert in bedrijfskleding, vloer- en sanitaire hygiëne. Het familiebedrijf bestaat sinds 1928 en is gevestigd in Helmond. Het is een tikkeltje eigenzinnig, maar erg innovatief.

Op één na beste van de wereld Op één na beste van de wereld
Grote klantenportefeuille (>10.000) Grote klantenportefeuille (>10.000)
Samenwerking sinds 2011 Samenwerking sinds 2011

De vraag

Hoe kunnen we het unieke ‘Lavans-gevoel’ overbrengen en ons op een onderscheidende manier positioneren in de markt?

De aanpak

Gedurende de samenwerking met Lavans werd er geopereerd in kleine projectteams. De werkzaamheden werden uitgevoerd vanuit de Mobile-first-gedachte, waardoor de mobiele gebruiker het uitgangspunt was.

Het resultaat

  • Unieke website met slimme tools
  • Meer klantinteractie
  • Hogere merkwaarde
"Wij willen het altijd nét iets anders dan standaard. Laméco denkt hierin mee en vertaalt al onze ‘afwijkende’ ideeën naar een verrassend en goed werkend geheel."
Daniëlle van Gemert  / Marketing en Communicatie bij Lavans
Daniëlle van Gemert
Lavans1
Lavans1

Moderne en originele website

In samenwerking met het Lavans-marketingteam is de nieuwe website ontstaan. Ontworpen vanuit de mobile-first-gedachte. Naast de standaard contactmogelijkheden heeft de bezoeker ook de mogelijkheid om via chat of Whatsapp te reageren. De website is fantasierijk vormgegeven en kent veel originele details. De achtergrondvideo op de homepage is de echte eye-catcher geworden. Als je Lavans.nl bezoekt, krijg je het echte ‘lavans-gevoel’. Alle creativiteit doet echter geen afbreuk aan de kwaliteit. Zo bevat de website gewoon de recente tools en technieken.

Lanvas2
Lanvas2

Klantinteractie door campagnewebsite

Naast Lavans.nl hebben we ook een campagnewebsite ontwikkeld die gericht was op de werkkostenregeling. Het doel van de website was om dit onderwerp op een laagdrempelige manier onder de aandacht te brengen. Op de website werden blogs geplaatst en er werd interactie gezocht met de bezoeker. Zij konden reageren op artikelen via de DisQus-module. De website, eenkindkandewasdoen.nu, was een tijdelijk experiment dat wellicht ooit wordt vervolgd.

Screenshot 2022 01 17 at 09 44 14

Feestpagina verhoogt merkwaarde

In 2016 is Lavans verkozen tot de op één na beste wasserij ter wereld. Dat moest gevierd worden met alle relaties. Hiervoor ontwikkelde we samen met Lavans een feestpagina, om de bekroning op een creatieve manier bekend te maken. Op een pagina vol confetti en feestelijke teamfoto’s konden relaties een feestpakket bestellen om namens Lavans een feestje te bouwen.
Het succes van de feestpagina blijkt uit het aantal aanvragen; er zijn ruim 1.500 ‘feestjes gevierd’. Ook ontving Lavans roerende reacties, zoals complimenten over de dienstverlening en medewerkers. Bekijk reacties

Lavans3 1
Lavans3 1

Wij willen het altijd nét iets anders dan standaard. Laméco denkt hierin mee en vertaalt al onze ‘afwijkende’ ideeën naar een verrassend en goed werkend geheel. Wij vinden uitstraling en gevoel ontzettend belangrijk en dat snapt Laméco. Met een aantal collega’s van Lavans en Laméco creëren we ‘kleine projectteams’. Zo hebben we -samen met hun creatieve designers en snelle bouwers- al een aantal mooie projecten gerealiseerd.

- Daniëlle van Gemert, Marketing en Communicatie bij Lavans