IP Parking is marktleider in parkeermanagementsystemen waarbij innovatieve en slimme parkeeroplossingen centraal staan.
"Hoe kunnen we het reserveringsproces makkelijk en efficiënt maken voor commerciële en publieke aanbieders van parkeerplekken?"
Met deze vraag kwam Jochen Mikesz, marketingmanager bij IP Parking, bij Laméco. IP Parking is snel uitgegroeid tot een van de meest succesvolle fabrikanten van parkeertoegangs- en inkomstencontrolesystemen op de internationale markt. Zo introduceerde het als eerste een web-based parkeermanagementsysteem (PMS), kentekenherkenning als ID bij het parkeren en loyaliteit gekoppeld aan parkeren. IP Parking helpt commerciële en publieke aanbieders van parkeerplekken om zich zo snel mogelijk aan te sluiten op de laatste ontwikkelingen in de markt. Zo kwam IP Parking bij de vraag voor het nieuwe platform. Er was duidelijk nog een gat in de markt met betrekking tot het reserveren van parkeerplekken.
Om het systeem continu te kunnen doorontwikkelen hebben we gekozen voor de Scrum-methode.
“Het traject is heel fijn en vlekkeloos verlopen door middel van korte sprints en er werd makkelijk in punten geschakeld en gewijzigd met Trello,” aldus Jochen
Samen met IP Parking is er een volledig web-based parkeermanagementsysteem ontwikkeld zodat bezoekers van de parkeergarage eenvoudig een parkeerplek kunnen reserveren. Hierbij is aan alles in het systeem gedacht, van kortingscodes tot slim annuleringsproces. En dat de parkeeraanbieders op ieder moment, vanaf elke plek de tarieven en beschikbaarheid kunnen wijzigen. Ook is het van belang dat het systeem de mogelijkheid geeft om de reserveringswebshop in de eigen huisstijl te publiceren en in meerdere omgevingen te gebruiken. Het systeem maakt het verder mogelijk om van omliggende bedrijven verkooppunten te maken en samenwerkingen aan te gaan met bijvoorbeeld een bioscoop, theater of hotel.
Het systeem geeft realtime inzicht in de prestaties van de parkeerfaciliteiten. Bijvoorbeeld de belangrijkste KPI's, aantal boekingen en gegenereerde omzet. Daarnaast biedt het dashboard slimme tools voor maximale conversie en het sturen van de bezoekers. Hierdoor heeft de parkeerfaciliteit de kans om continu te meten hoe bezoekers zich online gedragen, en daar vervolgens op bij te sturen. Hiermee wil IP Parking klanten een nóg betere parkeerbeleving aanbieden.
Vanuit een eenvoudig en volledig geïntegreerd back-officesysteem is de parkeerfaciliteit zelf in staat om de webshop te beheren. Denk aan het toevoegen van parkeerproducten tot het ontwerpen van een eigen parkeerticket.
Bezoekers ondervinden op ieder apparaat en in iedere browser een optimale gebruikerservaring en kunnen in 7 eenvoudige stappen een parkeerplaats reserveren met dit platform. Dankzij het digitaliseren van waardenkaarten ontvangt de bezoeker de korting via een eenvoudige code en is het niet meer nodig om gebruik te maken van losse uitrijkaartjes.
"We zijn echt enorm tevreden over het traject met Laméco. De kwaliteit van het geleverde product is extreem hoog en de medewerkers hebben veel kennis. Alles gaat altijd volgens afspraak en er wordt geleverd binnen de afgesproken tijd. We kijken uit naar de volgende doorontwikkelingen van het systeem."
- Jochen Mikesz, Marketingmanager bij IP Parking