
Borrenbergs Projectinrichting
Borrenbergs Projectinrichting is gevestigd in Luyksgestel en gespecialiseerd in vloer- en raambekleding. Het bedrijf richt zich zowel op de zakelijke als de particuliere markt; van een groot bouwproject tot unieke eengezinswoning.

Van kladblok naar veelzijdige tool
In 2020 vonden ze bij Borrenbergs dat het niet meer van deze tijd was om tijdens een inmeting alle projectdetails op papier te noteren. Dus werden wij ingeschakeld om een tool te ontwikkelen die inmetingen efficiënter zou maken.
Borrenbergs heeft als familiebedrijf een flinke groei doorgemaakt en is tegenwoordig zelfs marktleider in vloer- en raambekleding. Door die groei was er ook behoefte aan meer structuur in bedrijfsprocessen; iets waar de tool ook voor moest zorgen.
Een andere vereiste was dat de tool breed toepasbaar moest zijn. Borrenbergs werkt namelijk voor bedrijven in diverse branches (kantoren, overheid, cultuur, farma, horeca, onderwijs, vastgoed, zorg), maar ook voor de buurvrouw om de hoek. Erg uiteenlopende projecten dus, die toch op dezelfde wijze moesten worden aangepakt.


Door goede fase 0, lagere investering
Als werkwijze is er gekozen voor de Scrum-methode zodat er snel resultaat zichtbaar is. Na fase 0 (inventarisatieperiode) kwamen we tot de conclusie dat veel zaken gewoon opgelost konden worden in het pakket waar al mee gewerkt werd (Gilde). Door dit systeem te koppelen aan de nieuwe tool, kon het beste van beide werelden worden gebruikt. Ook bracht het een snellere implementatie met zich mee en was er een lagere investering nodig.


Borrenbergs Opname Service Systeem (BOSS)
Samen met Borrenbergs ontwikkelden we een tool die opnames eenvoudiger maakt en digitaliseert. De projectgegevens die tijdens de opname in het BOSS worden opgeslagen (productdetails, deadlines, etc.), worden meteen doorgesluisd naar de juiste plek in het systeem. De tool start direct diverse activiteiten op, zoals bestellingen of wijzigingen in de planning. Ook wordt alle data gekoppeld aan een persoon, zodat niets zomaar ‘blijft liggen’.
Doordat BOSS ook in connectie staat met de leverancier, kunnen voorraden al gecheckt worden tijdens een opname. Zo kan er dus altijd een betrouwbare levertijd worden doorgegeven.

Meer efficiëntie en structuur, lagere faalkosten
BOSS laat de inmetingen dus efficiënter verlopen en brengt structuur aan in de projecten. Een ander groot voordeel van de tool zijn de lagere faalkosten. Data hoeft maar één keer geregistreerd te worden en de gekoppelde software zet veel acties automatisch in gang. Ook is meteen duidelijk wie verantwoordelijk is. Er kan dus gewoon minder fout gaan.
Zowel op kantoor als tijdens een inmeting, is BOSS onmisbaar geworden. De tool doet precies waar binnen het bedrijf behoefte aan is en het geeft Borrenbergs de kans om door te groeien.


"Laméco heeft voor ons een app ontwikkeld waardoor wij de opnames van raamdecoratie/zonwering digitaal op locatie verwerken. Dit heeft de foutkans verminderd en de efficiëntie vergroot. Het doel is dat we deze app koppelen aan het systeem van onze leverancier en we de app verder ontwikkelen voor de opnames van vloerafwerkingen."
Thomas van Osch - Operationeel manager Borrenbergsgroep