EEN TOMPOUCE MET…
LAVANS

De vraag naar apps wordt de laatste tijd steeds groter. Of ze nu gebruikt worden voor intern gebruik om bijvoorbeeld werknemers te informeren of trainen, of juist om extern bij klanten meer verkopen te genereren, het is belangrijk dat jouw app wordt gebouwd op een manier die voor jou het handigst is. Normaal gesproken worden apps gebouwd voor de Appstore (iOS/Apple app) en voor Google Play Store (Android app). Dit betekent dus 2 varianten van jouw app die je beide moet onderhouden. Wil je dit niet? Laat je app dan bouwen als een hybrid app! Benieuwd wat dit is en wat de voordelen zijn? Lees dan snel verder!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, waarom een nieuwe mobiele website?

Tijdens de ontwikkeling van de nieuwe website hebben we veel aandacht gegeven aan de structuur van de (desktop) website en het overbrengen van het ‘Lavans-gevoel’ op onze website. Op basis van onze mobiele website cijfers zagen we dat dit achter bleef ten opzichte van desktop. We weten dat een app handig is in gebruik en stimuleert tot doorklikken. Daarom wilden we de mobiele website een uiterlijk geven van een “mobiele app”. Samen met Laméco hebben we de afgelopen weken gewerkt aan de nieuwe mobiele website.

Hoe vaak monitoren jullie de website?

Iedere dinsdag hebben we onze “online dag”. Op deze dag checken we de website en analyseren we de statistieken en gebeurtenissen. Vanzelfsprekend controleren we belangrijkste gegevens dagelijks, maar op dinsdag zorgen we voor concrete actiepunten voor zowel onszelf als onze partners.

Wat is voor Lavans de grootste uitdaging op onlinegebied?

“De grootste uitdaging was om te laten zien hoe leuk Lavans is!”. Dit kwam niet tot uiting op de oude website. We hebben op dit moment een visuele website die structureel beter in elkaar zit. Dit resulteert in meer bezoekers en meer leads. Op dit moment komen er nog steeds veel particulieren op de website. Dit vormt een nieuwe uitdaging. We gaan met aanpassingen proberen deze bezoekers te filteren en we moeten gaan onderzoeken hoe we relevante bezoekers zo ver krijgen dat ze verder klikken of contact met ons opnemen.

Hoe gaan jullie dat bereiken?

We monitoren en analyseren de website en onze online marketingactiviteiten en we maken gebruik van Hotjar en Google Analytics. Het is belangrijk dat we bezoekers filteren voor de deur en dat wanneer ze op de website komen direct relevante informatie zien of weten hoe ze verder moeten.

Heb je tips voor bedrijven uit andere branches hoe zij aan de slag kunnen gaan met online en online bureaus?

“Zorg ervoor dat je goede afspraken maakt en elkaar regelmatig ziet”. Met deze fijne intensieve samenwerking zien wij Laméco en onze andere partners meer als collega’s en dat zorgt voor meer energie en een beter resultaat!

Daarnaast zorgen wij er als Lavans voor dat we een zo helder mogelijk idee hebben. Samen met Laméco vertalen we dit naar een concreet doel en een haalbare planning. Maak altijd een planning en doel, dit voorkomt dat je of een hele andere uitkomst hebt of dat projecten juist te lang duren.

Heb je zelf verder nog aanvullingen?

“Ontwikkelingen op het gebied van websites en online gaan zo snel dat het nooit stopt! Zorg ervoor dat je continue bekijkt wat je kunt verbeteren”, aldus Danielle van Gemert.

Meer informatie?

Neem contact op