8 tips voor een perfecte
LinkedIn bedrijfspagina

In dit blog bericht beschrijven we 8 tips voor het optimaliseren van je LinkedIn bedrijfspagina. Zo zijn een goede omschrijving, meerdere beheerders, (targeted) updates, producten, recommendations, volgers en statistieken belangrijk in het gebruik van LinkedIn bedrijfspagina.

NR1: GOEDE OMSCHRIJVING

Zakelijk wordt er steeds vaker eerst online georiënteerd. LinkedIn is een professionele manier om een online visitekaartje af te geven. Gebruik dus trefwoorden waarop u gevonden wilt worden op uw LinkedIn bedrijfspagina. Voor een completer profiel kunt u onderstaande onderdelen toevoegen:

  • branche
  • logo
  • locatie(s)
  • specialisatie(s)
  • type en omvang
  • RSS feed

NR2: VERANTWOORDELIJKE VOOR BEHEER

Zorg dat één persoon binnen de organisatie verantwoordelijk is. Dit zet druk achter heb bijhouden van de LinkedIn bedrijfspagina. Zorg er daarnaast voor dat meerdere mensen updates kunnen plaatsen op de bedrijfspagina.

NR3: TARGETED UPDATES GEBRUIKEN

Het is mogelijk om updates gericht te publiceren, zo wordt de doelgroep beter bereikt. Zie de video hieronder voor duidelijke uitleg over Targeted updates:

NR4: PRODUCTEN EN DIENSTEN TOEVOEGEN

Voeg producten en diensten aan je LinkedIn bedrijfspagina toe om duidelijk te maken wat je doet en waar je voor staat. Aan deze producten en diensten kun je het volgende koppelen:

  • omschrijfing
  • afbeelding of logo
  • youtube filmpje
  • specifieke kenmerken
  • landingspagina
  • contactpersoon
  • een promotie

NR5: RECOMMENDATIONS ZIJN BELANGRIJK

Mond-tot-mond is altijd al een belangrijk promotie middel geweest, zo niet het belangrijkste. Aanbevelingen van anderen kan een potentiele klant over de streep trekken. Zorg daarom voor verschillende referenties (recommendations) bij je verschillende producten en diensten

NR6: UPDATES VIA LINKEDIN BEDRIJFSPAGINA

Zorg ervoor dat er regelmatig updates op de LinkedIn bedrijfspagina geplaatst worden. Wissel de updates af door gebruik te maken van video-, tekst-, link-, aanbieding- en foto updates. In deze video wordt het uitgelegd.

NR7: ZORG VOOR VOLGERS OP DE BEDRIJFSPAGINA VAN LINKEDIN

De bedrijfspagina van LinkedIn wordt echt interessant als je meer volgers hebt. Meer volgers betekent ook meer zichtbaarheid. Tips om volgers te krijgen zijn

  • Vraag collega’s en klanten om de bedrijfspagina te volgen
  • Volg de bedrijfsprofielen van anderen in dezelfde branche
  • Nodig relaties uit, geef aan wat de voordelen zijn

NR8: STATISTIEKEN VAN LINKEDIN GEBRUIKEN

Via de analyse tool van LinkedIn krijg je inzicht in pagina bezoeken, unieke bezoeken, demografische gegevens en activiteiten m.b.t producten en diensten. Analyseer deze gegevens om bijvoorbeeld te lezen welke updates het meeste los maken bij relaties.

Meer informatie?

Neem contact op